Junibebis

Nu vågar jag säga med all säkerhet att det inte blir någon bebis i maj utan att vi kommer få en liten junibebis. Jag har varit inställd på det hela tiden även om jag givetvis hoppats nu det sista att pyret skulle vilja komma ut men lilla liten trivs för bra inne i magen helt enkelt. 

Under dagen har jag inte gjort speciellt mycket. Vi var iväg och "veckohandlade" förut men det blir ny handling på onsdag om pyret inte tittat ut innan dess. Vill inte fylla på kylen allt för mycket nu så att saker blir dåligt om vi ska till förlossningen och sen kanske blir kvar på BB ett par dagar. 

Köpte iaf lite ingredienser så jag kunde baka. Idag blev det hallongrottor och imorgon ska jag ge mig på något annat. Bra tidsfördriv och perfekt att fylla frysen ännu mer inför kommande besökare :). 





En vecka över tiden

Förra lördagen var det beräknad födsel för lilla pyret men ännu har inte lilla liten velat titta ut. Idag är sista dagen i maj och som jag trott verkar vi få en liten junibebis <3! Har absolut inga känningar på att en förlossning skulle vara på gång men visst det kan gå fort så man ska ju aldrig säga aldrig.

Dagarna som gått nu denna första veckan efter BF har varit upp och ner. Varje kväll när jag gått och lagt mig har jag hoppats att jag ska vakna och ha värkar och varje morgon när jag vaknat har jag känt mig lite besviken över att må bra :). Man är ganska knepig som gravid ändå. Jag vet att jag ska få uppleva den värsta smärtan någonsin och ändå går jag och längtar dit. 

Jag och Johan satt och pratade igår lite om väntan osv. Det känns helt overkligt att vår längtan snart är över och att vi om 10 dagar garanterat har vårt pyre hos oss, förhoppningsvis tidigare än så men har börjat försöka ställa mig in på att det tyvärr kommer bli igångsättning nästa söndag eller måndag beroende på vilket sjukhus de erbjuder oss.

Fram tills dess ska jag försöka njuta utav dagarna så gott som det går, vila och göra allt för att må så bra som kg bara kan för alla som gått över BF vet att det är en ganska påfrestande tid och humöret är inte alltid så bra. Igår hade vi tex en myskväll här hemma. En lugn kväll med ett mumsigt fruktfat som tilltugg. Idag ska vi eventuellt åka och hälsa på vänner om jag bara mår okej. 



Ont i ljumsken

Har till och från fått väldigt ont i ljumsken. Känns inte som att det är en bra tajming att få det nu såhär nära förlossningen men kan inte göra så mycket åt det.
Igår hade jag ont en stund på morgonen precis när jag gått upp och idag kom det under min promenad hem från jobbet.
Ska lägga mig och vila lite så hoppas jag att det försvinner snart igen.

Har trots detta en väldigt bra dag. Att komma till jobbet och träffa arbetskamrater och barn ger så mycket energi och glädje.