Koncentration

Idag när jag satt och gjorde ett armband så ville Hilmer också pärla så plockade först fram hans egna pärlor så pärlande han ett armband. När han var klar ville han pärla med mina pärlor så jag tänkte att han skulle gå testa men trodde i ärlighetens namn inte att det skulle gå eftersom pärlorna har små hål och tråden är tunn.

Hilmer kämpade och hade ett enormt tålamod. 1,5 armband gjorde han innan han tröttnade och som mamma är jag sjukt imponerad över hur vårt lilla energiknippe har tålamodet och koncentrationen att sitta så länge. 

Mysig förmiddag

Jag och Hilmer har haft jullov nu sedan 21:s dec och det har inte riktigt blivit så som jag tänk utan mycket tid har spenderats hemma. Idag tog vi oss iaf ut och åkte buss ner till Kungälv. Där nere så hade vi bara två saker vi skulle göra, köpa djur och gå på café. Jag hade bestämt mig för att inte gå och kolla på annat utan Hilmers intressen skulle få styra helt. Var verkligen hur mysigt som helst!! Vi stod ganska länge och tittade på alla olika djur som fanns innan han bestämde sig för att han ville ha en tjur och en häst. Jag sa att han hade pengar om han ville köpa fler med han var nöjd med dem två. 

När han betalat och var på väg ut så trillade han handlöst ner för en liten trappa på 5-6 steg. Han reste sig, plockade upp hösten som han tappat i fallet och säger "jag ramlade, kom nu äter vi pannkakor". Jag och kassörskan som bägge haft hjärtat i halsgropen andades ut och skrattade.

Väl på caféet så fick Hilmer äntligen beställt sina pannkakor. Han var så lycklig. När han var klar fick hen en chokladboll till efterrätt vilket han älskade. 

När vi ätit klart frågade jag honom vad vi skulle göra sen och fick till svar att vi skulle ta bussen så sagt och gjort. 

Dagar som denna gör mig så otroligt tacksam. Klart jag är tacksam alla dagar men när man får se sin lilla prins vara obotligt lycklig är det bästa som finns. 



Gott nytt år

Tack 2016 för ett härligt år, välkommen 2017.



Vid 12-slaget igår. (Hilmer ryckte inte om raketerna)