Mvc besök vecka 29+4

Idag var jag och Johan nere på Mvc och lyssnade på litens hjärta och tog lite prover.
Precis som med storebror så växer magen inte riktigt som mallen men eftersom Hilmer var en normalstor bebis så känns det lite mindre jobbigt denna gång även om jag självklart helst hade sett att allt flöt på. Vi behövde ingen extramätning iaf för vår BM bedömde att 2,5 vecka är tillräckligt tätt vilket såklart lugnar mig en del.
Bm tyckte att jag såg mycket piggare ut nu och hon upplevde mig som att jag mår bättre vilket är skönt att höra. Känner mig ju lite piggare nu efter att ha varit hemma i en månad även om det finns bitar som jag behöver jobba med. Hon pratade om att det är bra om vi pålanerar för första tiden hemma redan nu och att det är bra om vi kan vara hemma ihop minst 2 veckor. 
 
Mina värden: de som är () är Hilmers i vecka 28/29.
5,9 i socker (5,4)
132/59 i blodtryck (125/55)
132 i hjärtslag (146)
26 SF mått (25)
 
 

Kommentera inlägget här :