Löjligt stolt mamma

Idag när jag kom hem kom Hilmer springandes med att halsband som han gjort till mig på förskolan <3! Trodde jag skulle börja gråta, tänk vilket jobb som ligger bakom. Vi har pärlat lite hemma också men då tog ett armband till Hilmer 3 omgångar att göra så undrar hur lång tid halsbandet tagit :)

Farsdag

Idag har Hilmer fått fira sin pappa på farsdag. Jag bad honom väcka Johan imorse och berättade att det var farsdag, då ropar han "pappa vakna, det är din dag idag".
I tisdags var jag och Hilmer nere i Kungälv och köpte några paket som Johan fick idag och jag dukade fram lite lyxigare frukost.
Dagen till ära var även farfar här så det blev dubbelt firande.

Pussel

Nu har Hilmer börjat knäcka pusselkoden. Han har haft ett 6-bitars pussel som han ganska nyligen fixade att lägga helt själv, sen började han pussla 12 bitars med vår hjälp hemma hos mormor och morfar. Förra helgen köpte jag därför ett med 15 bitar för att utmana honom lite. Trodde att han skulle behöva stöttning med det men i måndags får jag ett sms av Johan där han skrev att Jilmer helt själv lagt det nya pusslet. Blev både stolt och imponerad. Nu har vi börjat pussla ett 25 bitars ihop och mer och mer tar han över. Så himla roligt att se dessa framsteg och se hur han blir allt med logisk.