En vecka kvar

Idag om en vecka ligger vi nog helt slut i sängen efter Hilmers namngivning. Idag har vi hållet me med förberedelser, vi har beställt 6kg fläskfilé och så va vi på ikea och köpte till 18 champagneglas så att vi fick ihop till de 50 gästerna. Vi köpte även lite ljus som ska dekorera borden.
Nu börjar det kännas som att jag har någorlunda koll på allt även om det kommer bli mycket att göra nu under veckan som kommer. För varje sak som betas av känns det lite lättare. 

Ska bli så underbart att få fira vår lille killes ankomst med våra nära och kära <3!

Vår solstråle innan vi begav oss ut på dagens shoppingäventyr! 

Att upptäcka sina kroppsdelar

Sen en tid tillbaka har Hilmer varit enormt fascinerad av sina händer och kan sitta och titta på dem i evigheter. Han stoppar gärna in dem i munnen också och upptäcker för fullt. 
Den senaste veckan har han även insett att det finns något spännande längre ner som också rör sig nämligen fötterna. På vår promenad i torsdags lyckades han slänga upp sina små tossor på vagnen och blev oerhört lycklig över sin bedrift. 
Ja tänk er själva vilken känsla när man inser att man kan styra de där roliga delarna som tidigare bara flängt förbi ens synfält :)!




Sömn

Jag insåg att det har gått över 5 månader sen jag sov mer än 2,5h i rad. Tänk vad man klarar av egentligen. Skulle ju ljuga om jag sa att jag inte längtar efter att få sova ut men den tiden kommer, iaf då jag ska kanske kan få 5h i rad. 
Det är tur att Hilmer är så go och allt som oftast möter mig med ett leende när jag tar upp honom på natten, det ger så enormt mycket extra energi! 
När pappan i huset åker till jobbet får lillprinsen flytta ner till stora sängen och mysa 💙. 


Hur är era barns sovrutiner? Sover de på både natten och dagen?