Junibebis

Nu vågar jag säga med all säkerhet att det inte blir någon bebis i maj utan att vi kommer få en liten junibebis. Jag har varit inställd på det hela tiden även om jag givetvis hoppats nu det sista att pyret skulle vilja komma ut men lilla liten trivs för bra inne i magen helt enkelt. 

Under dagen har jag inte gjort speciellt mycket. Vi var iväg och "veckohandlade" förut men det blir ny handling på onsdag om pyret inte tittat ut innan dess. Vill inte fylla på kylen allt för mycket nu så att saker blir dåligt om vi ska till förlossningen och sen kanske blir kvar på BB ett par dagar. 

Köpte iaf lite ingredienser så jag kunde baka. Idag blev det hallongrottor och imorgon ska jag ge mig på något annat. Bra tidsfördriv och perfekt att fylla frysen ännu mer inför kommande besökare :). 





Kommentarer :

#1: Emelie

Åh hallongrottor, min favoritkaka!! Ser jättefina och goda ut. Jag funderar på att ge mig på bullar om ork finns imorgon. Som du säger kan vara bra att ha lite i frysen även om det finns mycket gott från tex Ica om man får besök när de små kommit

Svar: Ja och har man inte hunnit baka kan gott de som kommer på besök ta med sig :)! Nu har vi kärleksmums, vitkladdkaka, kanelbullar, blåbärspaj och hallongrottor :)! Imorgon ska jag göra drömmar och testa sånna där vaniljkrämsbullar :D! Älskar att baka så ska bli spännande att testa något nytt. Kram
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: Linda

här blir det också juni-bebis ;) Har bm på torsdag o jag hoppas på att få avboka :) Hojtar till när den tittat ut :)

skriven
#3: Sandra - mamma till Lykke

Början av juni måste vara den bästa tiden att fylla år på. Det är varmt och vackert utomhus och semestertiderna har inte börjat så folk kan fira ens födelsedag. Er lilla bebis är smart. :)

Svar: Haha ja så satt vi och resonerade också :D! Alltså juni är ju kanon men vi längtat ju något enormt så lilla liten behöver inte vänta till 8-10 juni utan det går så bra med 2-3 juni ;)! Jag har iofs gissat på 6:e juni och det skulle ju vara den mest perfekta dagen eftersom vi då alltid kommer vara lediga på pyrets födelsedag :) men vill inte vänta 5 dagar till <3!
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :