Lite bilder från kalaset

Tanken var att vi skulle ha kalas på lördagen hemma hos Hilmers mormor och morfar och bland annat skulle Hilmers farfar och Stina komma ner. På fredagen fick dock Hilmer 39,6 i temp men vi bestämde oss för att ha kalaset ändå om Hilmer orkade men eftersom farfar har 40 mil hit så kände de att de inte ville chansa på att åka ner vilket vi förstod och även Hilmers kompis Axel med familj bestämde sig för att stanna hemma vilket också var helt förståligt.
 
Kalaset blev av på lördagen och det blev en väldigt mysigt dag och Hilmer var feberfri, pigg och glad <3!
 
 
 
 

Värsta dygnet i mitt liv

För ett år sedan hick jag igenom det absolut hemskaste dygnet i mitt liv. Vi låg inne på vårt rum på BB, sådär lyckliga, oroliga och förvirrade som man är som nyblivna föräldrar. Vi tycker att vår son andas konstigt men tänker att det nog ska vara så. Men vid lunch kände vi att vi kanske skulle ringa på klockan för säkerhetsskull ändå så vi kunde bli lugna. Tyvärr blev vi knte lugna utan sköterskan bekräftade vår oro och sa att han var snabbandad. Oron blev total och jag såg det värsta scenariet framför mig, han skulle dö. Att barn är snabbandade är vanligt och oftast helt ofarligt men där och då var det inte riktigt möjligt att ta in det. Under eftermiddagen som följde höll de koll på honom genom att mäta syresättning och kolla andningen. På natten blev det provtagningar och jag fick inte amma längre än 5min åt gången för han fick inte anstränga sig så det blev koppmatning med ersättning. Ett av proverna visade infektion men de tog ett andra prov som visade att det inte var någon fara och efter det svaret kommit fick jag börja amma lite längre stunder.

Dagen efter så blev andningen bättre och till slut utan anmärkning. Då släppte den värsta oron och jag grät i flera timmar. 



Hilmer 1 år

Nu har Hilmer funnits hos oss ett helt år. Det går inte riktigt att förstå samtidigt som han känns så självklar. 

Nu kan Hilmer säga mamma och pappa <3!
Han sover bra på nätterna och ha flera gånger sovit igenom nätterna
Han äter nästan uteslutande samma mat som oss
Han äter lite med gaffel och sked
Han kan teckna ännu fler ord
Han går utan problem upp och ner i soffan själv och behöver ingen hjälp