Uppdatering: Egen säng

Nu är det en vecka sedan Hilmer började sova i sin egen säng och det gå över förväntan. Nu behöver vi på sin höjd komma in till honom, ge honom nappen och klappa lite på huvudet så somnar han om. Han har tom fått lägga sig när han varit vaken och somnat själv. Våran stora kille!!!
Vi försöker ha lite rutiner nu även om hans mat och sov-klocka fortfarande styr. När han ammats vid 20-21 tiden lägger vi honom, ibland har vi hunnit få på honom pyjamas men annars får han ligga i body sålänge. Runt 23 väcker vi honom, byter blöja och tar på pyjamas om vi inte hunnit det och sen får han sitt "nattmål". Oftast vaknar han sedan efter 3h och vill ha mat igen annars ringer klockan efter 4h. Efter han fått ammat går Johan upp med honom (så jag får sova) och byter blöja och rapar honom. Sen brukar han vakna varannan timme ungefär efter det. Vid 6-7 tiden har han svårt att komma till ro i sin säng och då har jag tagit upp honom så har han sovit vidare till ca 9 på mitt bröst. 

Känns riktigt skönt att det fungerar så bra som det gör nu. Jag har dessutom börjat kunna slappna av för jag vet att han har det gott i sin säng. Han har tom vaknat vid några tillfällen och bara legat kvar och tittat innan han påkallat vår uppmärksamhet :)! 

Nu hoppas jag bara att vi snart får klartecken att låta honom sova tills han vaknar så vi slipper ställa klockan för även om han oftast vaknar av sig själv så är det en stress att alltid hålla koll och veta att den snart ska ringa. 


Inbjudningskorten

Nu har nog de flesta hunnit se inbjudningskortet till namngivningskalaset så nu vill jag även visa er hur de blev.


Är jättenöjd med dem. Beställde från Fuji och de var lätt att göra dem, bra pris och snabb leverans. 

Snutte

På babyshowern fick vi en grön geggamoja-snutte från min syster. Vi har börjat introducera den för Hilmer och den gör succé. Dock så har det redan hänt att den behövts tvättas pga lite reflux så därför har vi idag beställt hem 3 till så att han inte ska behöva vara utan. Än så länge plockar vi bort den när han somnat för vi är lite rädda för kvävningsrisken men det känns inte som att det bör vara någon fara. Ska kolla med BVC för säkerhetsskull och se vad dem säger. 



Helt underbart att de finns i så många fina färger.
Tycker dessutom de är perfekt som presenter då de är supermjuka och gosiga.