Kalender för första året

Har beställt hem en kalender från juni 2014 som jag kommer använda för att dokumentera Hilmers första år och skriva ner hans utvecklingssteg mm. 
Vi har även en "mitt första år bok" men denna är lättare att fylla i tycker jag och perfekt att den sträcker sig över lillemans första år. 






Han tar sig fram

Vår lille grabb har börjat vara målinriktad när han leker och igår märkte vi att han flyttade sig både framåt och runt när han låg på mage på sin lekmatta. 
Idag puttade han en leksak framför sig och tog sig långsamt men bestämt fram en bra bit. 


Finns det hjärterum...

...så finns det stjärterum.

Vi bor som jag berättat tidigare i en tvåa. Den är ganska stor på sina 72 kvm så vi har planer på att bo här minst till Hilmer är ett år men kan även bli längre om vi inte hittar något bra byte. Vi prioriterar att spara pengar/föräldradagar nu så att vi kan vara hemma länge. 

Nu när lilleman fått lite leksaker såg vardagsrummet ut som ett bombnedslag så idag åkte vi till ikea för att få ordning på det problemet. 


Allt vad inredning och stil är har man fått lägga åt sidan för att göra rum åt det praktiska. Vi valde en vit hylla för det kommer passa bäst in i ett kommande barnrum. De vita korgarna tycker jag är rätt snygga så lösningen blev ändå väldigt bra. (Hade vi haft pengar hade vi bytt ut våra björkfaner-möbler men det är en lyx vi inte kan unna oss nu)