Vaccination

Idag fick mitt hjärta sina första vaccinationer. Han va så duktig och jag slapp få ont i mammahjärtat även om jag oroat mig hela dagen och haft ont i kroppen av ångest inför att han skulle bli stucken.
Under första sprutan så skrattade han bara och när han fick den andre sprutan, den som gör ont gnydde han i 15-20 sekunder. 
Nu ligger han i min famn och sover och jag hoppas att han ska slippa må dåligt men har ställt mig in på att han ska få sova i min famn. Imorgon ska vi bara vara hemma och mysa han och jag och jag skippar promenaden så att vi kan gå i pyjamas och bara göra det som faller oss in. 



Kommentarer :

#1: Maria

De var två som stack på samma gång. Ena stunden satt hon och jollrade i knät och sekunden efter skrek hon i förtvivlan. Det gjorde ont i mammahjärtat. Fick Hilmer feber efter? Elsa kändes varm på kvällen och morgonen efter, hon var lite orolig, men åt bra och jag gav ingen Panodil. Jag hade köpt hem suppar ifall om. De sa på BVC att man bara skulle ge om hon blev slö och inte ville äta. Hon fick även rota vaccinet, ges via munnen, så det var tre vaccin samtidigt för den lilla kroppen.

Svar: Han känns som vanligt :)! Men jag vågar inte ropa hej ännu :)! Har knappt sovit för har velat ja koll på honom :)!
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :