Missfall

1 år sedan fick vi missfall. Jag kommer ihåg dagen i detalj. Efter 6 dagar av tårar och ångest körde min pappa in mig till Sahlgrenska. På radion spelades avicii-wake me up.
Det tog 2h innan jag fick komma in och träffa en läkare och hennes student. En snabb undersökning och ett konstaterande att ett litet hjärta pickade. 
Glad, lycklig och lättad gick jag därifrån. Ringde Johan. 
På vägen hem spelades återigen wake me up.
Bestämde mig för att åka ner till stan. Gick in på Lindex och klämde på bebiskläder. Nu vågade jag tro på det. Gick in på bokhandeln, köpte en gravidbok. Åkte vidare, köpte kräftor, detta skulle firas, lilla hjärtat slog. 
Gick till jobbet, arbetskamraterna hade planering. Berättade glatt att jag skulle komma tillbaks på onsdagen. 
På väg hem kände jag att jag började blöda. Lugnade mig med att jag gjort det efter VUL sist också. 
Sätter mig på toa, blodet forsar, med klumpar, tydliga klumpar. Sms:a min syster.
Det kom inga tårar,bara en tomhet. Satte mig i duschen. Johan kom hem. Berättade att vi fått missfall. Massor med blod och mer klumpar. En kväll då vi skulle fira blev en kväll av total tomhet. Kräftorna åts men smakade inte bra och allt kändes svart. Tårarna kom. Nu var det över.


Kommentarer :

#1: Bella

Fruktansvärd känsla. Så himla orättvist att man måste gå igenom något sådant..... Tack o lov blev det bra i slutändan för er del och ni fick ert fina lilla mirakel<3

Svar: Ja det är verkligen en tomhetskänsla utan dess like. Ja vi fick ju glädjande besked :)! Lilla Hilmer va ju kvar :)
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: Emelie

Tänk att sådan start på sagan fick ett sådant fint slut ❤️ Tänk om ni skulle vetat detta så att du kunnat få njuta av din graviditet mer och sluppit all onödig oro. Nästa gång så 😉

Svar: Ja nästa gång hoppas vi att vi får uppleva en "vanlig" graviditet utan några som helst tråkigheter.
lillapyret.webblogg.se

skriven
#3: Therese

Ja känslan av missfall är det värsta som finns, livet rinner igenom en på nå sätt.
Och kan bara föreställa mig hur mitt i allt elände olycka och tårar det är att få ett sånt glädjebesked!
Och oron efter glädjebeskedet även man är jätte glad kan jag tänka det är svårt att glädjas till fullo då man är orolig.
Men Åhhh så bra det gick, ert mirakel Hilmer ❤️
All lycka till er 😊

Svar: Ja det var en väldigt jobbig höst men när Det är värt varenda tår nu när Hilmer ligger här bredvid 💙
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :