Gravida tillsammans

Sitter här och tänker tillbaka på den resa som jag och Johan gjort nu sedan pluset 18 september och det är verkligen en resa som vi gjort tillsammans. Johan har varit med vid alla läkar och MVC besök, bortsett från 3 st extra besök som vi fått för extra prover och extra mätning då jag kände att jag kunde gå själv. Han däremot har inte varit så positiv till att inte kunna gå med för han har velat vara ett stöd för mig om något inte sett bra ut.
 
Vår barnmorska har hela tiden sett oss båda två och inte bara till mig vilket är skönt. Jag är så glad att Johan både velat och kunnat vara med så mycket som han varit för det har gjort mig väldigt trygg. När jag har varit förvirrad och inte förstått så har han funnits där med en lite klarare hjärna och kunnat tolka för mig, han har även kunnat ta upp saker som jag haft svårt att prata om och vi har kompliterat varandra.
 
Pyret ligger i min mage men graviditeten har vi gått igenom tillsammans. Kunde inte ha önskat ett bättre stöd än det jag fått/får och jag önskar att alla kunde ha en så stöttande partner vid sin sida. Vet att många inte tycker att det är så viktigt att männen är med på besöken då man "bara" ska mäta och lyssna på hjärtat men för mig har det varit oerhört skönt och Johan har ju även han velat vara en del i allt och följa utvecklingen.
 
Graviditeten och allt vad den har inneburit har fört oss närmre varandra och är så tacksam som fått uppleva allt med denna underbara man <3!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Sandra

Min sambo är med på besöken med, förutom 3 då han har jobbat(han jobbar i en annan stad) och besöken har vart på eftermiddagarna. Men nu dem sista gångerna kommer han följa med då våra tider är på morgonen. Han vill mer än gärna följa med och sagt att han känner sig som en dålig pappa när han inte kunnat följa med. Det är skönt att han ändå är med och vill mycket :)

Svar: Så skönt när de själva känner att de faktiskt är viktiga för det är nog lätt att känna sig lite utanför som partner!!!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: Sandra - mamma till Lykke

Fin bild på er ! :)

Svar: Tack så mycket, nästa midsommar kommer det vara en till liten filur med på bilden =)!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#3: LindaViola - mamma till två!

Tycker det är fint att ni varit båda på besöken. Alexander kunde tyvärr inte följa med på alla för jobbet. Eftersom han jobbar på olika ställen hela tideb kunde han inte åka hem för att följa med dit. Men han följde med på de viktigaste i alla fall och sen ringde jag efter varje besök :)

Svar: Vi har ju haft turen att kunna välja en tid som passar oss bägge annars hade det ju inte gått men är så glad att Johan vill vara med för det är inte alla som ens vill som jag förstått. Men som du säger kan man ju verkligen inte styra att det inte går att komma ifrån jobbet varje gång. Sålänge bägge känner sig tillfreds =)
lillapyret.webblogg.se

skriven
#4: Madde

Vad härligt att höra att ni haft det så bra, hoppas och tror att vi också får det så. Kikar in här varje dag och hopaps så mycket på att Pyret kommer till er snart!

Svar: Då är vi fler som hoppas =)! Men pyret får ta den tid h*n behöver även om jag gärna ser att lilla liten kommer av egen maskin! Hoppas också att ni får en så bra resa oavsett vilka hinder ni stöter på på vägen så är det skönt att man kan möta dem tillsammans!!!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#5: Therese

Så underbart och läsa om er :)
du kommenterade på nån tråd jag skrivit på familjeliv. och såg din blogg.
Jag är själv nu i v11 och dagarna har gått så sakta.. men än sålänge har det sett bra ut trots småblödningar.

Vill säga ett stort lycka till :)

Svar: Tack va roligt :)! Ja jag brukar vara inne där och läsa och kommentera de trådarna eftersom jag själv kände ett behov av att komma i kontakt med andra som upplevt samma sak då jag var i den situationen. Även om allt är olika för alla så är det fantastiskt med det stöd man får av okända människor.
Underbart att höra att det verkar gå bra för er!!! Det är ju så påfrestande med blödning vid graviditet oavsett om man får höra tusen gånger att det är vanligt! Hoppas att det fortsätter i den riktningen nu så att du om 29 veckor sitter hör som jag, med svullna fötter och en stor go mage! Kram
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :