Får öppna café om pyret inte kommer snart

Idag har jag varit igång hela dagen vilket känns i kroppen men oerhört skönt att få dagen att gå lite snabbare. Medans Johan kokade min gröt imorse satte jag en deg för att baka drömmar. 

Efter frukost tog vi en halvlång promenad och sen när vi väl var hemma slängde jag ihop drömmarna som blev riktigt goda.


Vilade en kort stund i soffan innan jag satte en bulldeg. Gav mig på något helt nytt för min del nämligen sockerbullar fyllda med vaniljkräm. Bullarna blev faktiskt helt okej så nu är frysen fylld med kakor och bullar. 


När allt bakande var klart tig jag en dusch och så åkte vi till några vänner där vi grillande och umgicks. 

Nu sitter vi och tittar på CL finalen som vi spelat in. Ja ni hör ju, det har inte varit så många lediga stunder idag så har knappt hunnit tänka på att jag om senast en vecka ska bli mamma på riktigt :)! Skulle pyret vänta ända tills dess får jag nog iofs öppna café för jag får inte plats med hur mycket som helst i frysen ;)!

Kommentarer :

#1: selia

Hej har du börjat frysa in mat också jag gjorde inte det när jag va gravid men efter jag kommit från BB så är man väldigt nyfiken på bebisen osv man har inte så mycket tid att laga mat kram

Svar: Ja vi har lagat en hel del mat och fryst in så att vi inte ska behöva tänka på det första veckan iaf :)! Tack för tipset!!!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: miriam

Åh vad gott! Önska jag va din granne, då hade jag kommit och fikat på ditt café varje dag ;)

Svar: Det hade du så gärna fått göra :)!!!
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :