Alla bilder är borta

Jag har tagit många bilder med min mobil under under graviditeten. Tror nog att det var en upp till 1000 bilder på allt möjligt. Jag skriver var för att alla bilder nu är borta efter att min telefon flippade ur igår och jag behövde återställa den. 

Jag var så enormt ledsen och grät en hel del för det är ju något jag aldrig kommer få tillbaka. Är iaf glad att jag lagt upp en del bilder här så att jag har kvar lite minnen från graviditeten. 
Passade också bra att vi hade med kameran igår när vi var vid havet och fikade så att vi fick ta några sista bilder på mig och magen :)! 

Mitt tips till alla er: för över era mobil bilder till dator och extern hårddisk! 

Kommentarer :

#1: Anna

Hej, hände min iPhone en gång. Löste sig med någon omstart och uppdatering så kom bilderna tillbaka. Googla. Tack för trevlig blogg, följer er med spänning. Gick nyligen 15 dagar över tiden, så jag vet hur det känns. Lycka till!

Svar: Ska se om jag kan fixa det på något sätt :). Vad roligt att du gillar bloggen och stort grattis till er bebis :)! Ja denna väntan är seg men det är ju värt det i slutändan.
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: LindaViola - mamma till två!

Wow! JAg måste verkligen lägga över mina bilder till hårddisken när du säger så! Skulle bli otroligt ledsen om alla bilder från graviditet och första tiden med Svea skulle försvinna från mobilen. har ju visserligen tagit massa bilder med systemkameran men det finns ju favoritbilder på telefonen med :)

Svar: Ja gör det!!!! Är inte roligt, hade riktig ångest igår. Nu känns det lite bättre, hoppas bara få tag på en film med min morfar där han säger hej till mig, han gick bort i feb 13 men med den filmen blir han lite levande ibland.
lillapyret.webblogg.se

skriven
#3: Marie

Använder du iCloud? Jag är alltid uppkopplad på mitt trådlösa nätverk via wifi hemma och då säkerhetskopierar telefonen bilderna hela tiden!

Bor du i Stockholm har Täby C AppStore där man kan få hjälp :)

Svar: Jag gjorde tyvärr inte det innan. Men som tur är fick jag ju annat att tänka på ganska snabbt :)! Tack för tipset men bor tyvärr inte i Stockholm men kan ju kolla upp ställe här!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#4: Therese

Usch jag förstår din ångest..
Bästa är ju att iphonen säkerhetskopierar automatiskt till en backup i iCloud. Så slipper man fundera på det, och även om man skulle tappat bort mobilen finns dom alltid kvar :)

Finns inge värre än att förlora bilder :(

Svar: Ska göra så nu och dessutom lägga över på extern hårddisk och dator :)
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :