Ett besök på antenatal

Känsliga läsare kan sluta läsa nu.
Imorse tänkte jag att jag skulle väga mig innan jag hoppade i duschen. När jag kliver upp på vågen hör jag ett splashande litet ljud och sedan ett till, jag upptäcker då att på vågen har det "runnit" ner klar vätska. Min första tanke var givetvis: fostervatten.
Jag har sedan tidigare köpt hem clearblue forstervattenstest så jag tog ett sånt och torkade upp vätskan med. När det inte blivit någon reaktion på 5 minuter lugnade jag ner mig lite men bestämde mig för att ändå ringa MVC och bara kolla med dem. Jag vet ju att man kan få flytningar när man äär gravid så jag tänkte att det måste ha varit det.
 
Jag gick till jobbet, jobbade på och ringde MVC vid 11.Fick prata med en barnmorska som tyckte att det lät som att det var fostervatten och hon tyckte jag skulle åka in till förlossningen. Hon sa dessutom att de testen jag använt inte är pålitliga. Från att ha varit lugn blev jag plötsligt gråtfärdig och gick ut och pratade med mina arbetskamrater om att jag skulle gå hem. Jag ringde Johan och gick hem och väntade på att han skulle hämta upp mig. Väl hemma lugnade jag ner mig igen. Det hade ju inte kommit något mer sedan 8 och förutom små hugg i magen hade jag inga andra besvär.
 
Väl framme på östra fick vi först prata snabbt med en barnmorska och sedan vänta i ca 3 h. Min syster kom ner och gjorde oss sällskap en liten stund vilket var skönt. Jag blev undersökt och läkaren kunde inte se något fostervatten men kunde inte garantera att det inte var det. Hon tyckte dock att allt såg bra ut, det fanns gott om fostervatten och pyret var väldigt aktiv. Skönt med ett lugnande besked och även om jag höll mig ganska lugn hela tiden så blev jag givetvis rädd för pyret ska allt stanna kvar måååånga veckor till.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Johanna

Skönt att allt såg bra ut! Hoppas den lilla vill stanna kvar länge till! Kram

skriven
#2: Sandra - mamma till Lykke

Skönt att det var bra med bebis. :)

skriven
#3: Anna

Tror att jag hade blivit jätte nojjig och inte åkt alls på jobbet.. Haha! :P Men tur att allt är bra med både dig och pyret :)

skriven

Kommentera inlägget här :