Första natten utan napp

Igår efter förskolan fick Hilmer ta med sig en påse med sina nappar och så åkte vi till en stor leksaksaffär. 

Väl där hittade han först en vattenskoter, men en sak för 99:- kändes inte okej när man lämnar bort sina nappar som man haft i drygt 1000 nätter så vi visade honom till de stora grävmaskinerna då det är vad han pratat om innan att han ville köpa. 
Han valde en stor catpillar och så ville han gå mot kassan, frågade om han inte skulle titta efter en lastbil också som han pratat om men det tyckte han inte. 
Där framme vid kassan fanns schleichdjuren och vi sa att han gärna fick välja ett djur också, ja som sagt att lämna bort napparna är värt mycket. Han hick fram och valde en gräsand :).

När han kom till kassan (där jag varit innan och förberett dem) så fick han lämna fram sina nappar. Han var lite tveksam men det gick kanon och vi tog med oss alla roliga leksaker ut.

När vi satt hemma och lekte med grävmaskinen kom han på att han glömt köpa en lastbil, jag och Johan pratade och sa att han kan få det sen om ett tag om detta går bra :).

När han blev trött och ville lägga sig frågade han efter sina nappar och han ville vi skulle åla tillbaka och hämta dem. Han var inte ledsen utan mer längtig men det gick över fort och han somnade gott. På natten när han vaknade frågade han som vanligt efter napp men när jag påminde honom om att vi inte har några somnade han om utan protest. 
Han vaknade lite tidigare än vanligt men vad gör det. Min fantastiska lilla killa har klarat sin första natt utan napp <3!!!!


Kommentarer :

#1: Hanna

Ser att Hilmer verkar sova i en säng inne i erat sovrum. Hur tänker ni kring sovandet när den lilla kommer? Hade ni något ytterligare run som Hilmer kan sova i? Eller bodde ni i en tvåa? Planer på att flytta? Tänker på risken att den lilla skriker på natten och ev väcker Hilmer osv. Vi har en kille exakt lika gammal som Hilmer och vi väntar tillökning till hösten. Vår son sover i eget rum men ca 50% av nätterna kommer han över till oss på morgonsidan. Jag känner mig lite orolig att den lilla ska väcka O eller att jag stör honom när den lilla förmodligen kommer vilja äta på natten. Oj vad långt och rörigt det blev, men förstår du mina tankar? Jag undrar helt enkelt hur ni tänker kring detta med sovplatser och att liten stör de större barnen på natten.

Svar: Vi bor i en tvåa så vi kommer sova i samma rum alla 4 till en början, sen om vi skaffar bäddsoffa så får barnen dela rum. Hilmer sover inte ens i sin egen säng utan han sover i vår ☺. Han har en säng men där vill han inte sova direkt ofta.
Hilmer är inte så lättväckt och skulle vi fårmen bebis som skriker mycket får jag gå upp med bebis ☺.
Jag ser det nog mest som mysigt att sova allihop så har än så länge inte ens tänkt i banorna att det inte skulle fungera 🙈.

Vi letar större men vill inte flytta förrän bebis är runt året då en flytt till större innebär högre kostnad och vi ser mer värde i att få ha barnen hemma längre än att ha lite mer yta hemma. Men det vore helt klart bekvämt 😃.
Jennie

skriven
#2: Therese

Åhhh blir nästan lite tårögd! Stora killen! :)

Svar: 💕
Jennie

skriven

Kommentera inlägget här :