Växer som ogräs

I höstas passade vi på att köpa overall och termoställ när Kappahl hade 3 för 2. Tog först 110 men kände att det var lite stort då han var runt 100 cm så bytte till 104. Det bytet visade sig vara helt onödigt då overallen inte har använts och inte kommer användas heller eftersom förskolan idag skickade hem den för den är för liten.
Vi la Hilmer på golvet och mätte honom, vi fick det till att han nu är 103,5 så ja, inte konstigt att den var lite liten. Har nu beställt en i 110 istället men så länge får vi ha en som han fått ärva från kusinerna som vi får tar fram och tillbaka från förskolan.

Hilmer i sin overall som han fått av kusinerna.

Kommentarer :

#1: Anonym

Oj så lång kille ni har. Melissa är 100 cm nu och kunde ha sin overall från förra året som är stl 98 haha men vi är ju korta föräldrar så är väl inte så konstigt. Men det blir billigare för oss iaf :) haha / Sara A

Svar: Ja han växer en del :). Som du säger blir det väldigt dyrt, både fötter och kropp växer som ogräs men vore kanske konstigt om det inte var så när både jag och J är ganska långa. Får se vart detta slutat ;)
Jennie

skriven
#2: LindaViola - mamma till två!

Jisses vad lång! Jag köpte 98 till Svea på rean i våras 🙈. Hoppas den ska passa, är nog hög tid att jag testar! Kunde ni inte byta? Eller va lapparna av?

Svar: De hade klippt av lapparna men skickat med dem hem, hade ju dock namnat den men bara med lapp som gick att ta av så jag ska försöka sälja den vidare ☺️. Haha mamma blev orolig nu över kläderna hon köpt i julklapp 😂😂😂. Är ju omöjligt att handla för långt fram till honom, känns som någon gödslat hela Hilmer då hår, kropp och fötter växer å växer...
Jennie

skriven
#3: Laura

Haha, Mert är ca 10 cm kortare än Hilmer och overallen i storlek 92 som var lite stor förra vintern passade fortfarande. 😁 Jag försöker också att köpa kläder på rea och då jag är i Finland köper jag vinterkläder och funktionskläder (eftersom utbudet vattentäta kläder, utebyxor och dylikt är nästan obefintligt här), men jag tycker det är jättesvårt att gissa vilken storlek han kommer att ha om ett halvår... För de växer ju inte alltid så jämnt, ibland står det still och mitt i allt kommer en växtspurt!

Svar: Nej det är ju omöjligt att veta, men jag tänkte eftersom han var ca 100cm i somras (augusti) så såg jag det som en omöjlighet att han skulle växa så mycket. Vi skulle nog kunna haft den overallen i en-två månader men den hade verkligen ingen växtmån alls så jag är tacksam att förskolan skickade hem den för nu kan vi iaf försöka få den såld :).
Kan tänka mig att det inte finns lika bra kläder i länder med lite mildare väder ☺️. Skönt att ändå ha möjligheten att handla på annat ställe.
Jennie

skriven

Kommentera inlägget här :