Stark vilja

Hilmer har börjat få en otroligt stark vilja. Det är häftigt att se men det kan även bli lite frustrerande de gånger han inte vill samma sak som vi :). Natten till måndag ville han tex vara vaken och fast han var hur trött som helst gjorde han allt för att inte somna så vi låg vakna i 3h. Han drog ut nappen, satte in den, drog ut den, satte in den, sen drog han mig i håret, klappade händer, vände sig om, satte sig upp, och så höll han på. Tur jag har ett ganska stort tålamod :D!
Idag ville han absolut inte sitta still och klä på sig när vi skulle ut så jag fick jaga honom och ta på en bit i taget :D.
Jag älskar att se honom upptäcka världen och även att han upptäcker att han kan påverka sin omgivning är häftigt.
 
För det allra mesta kan jag se hans starka vilja som något positivt och de gånger jag håller på att tappa tålamodet så påminner jag mig själv om att han inte gör detta för att vara elak och då brukar jag hitta lite mer tålamod :D

Kommentera inlägget här :