Pyrets skötbord

Johanna efterlyste inlägg med vad man har på sitt skötbord så detta Johanna är mest till dig ;). Dock tar jag tacksamt emot tips från alla er på sånt som vi har glömt och behöver =)!
 
I den lilla vita korgen ska vi ha salva och eventuellt kroppspuder =).
Uppe på hyllan ligger blöjor, napp och lite hygienprylar.
Pumpflaskan är en flaska med handsprit (mest till för alla besökare men kan ju vara skönt att ha vi skötbordet också, till oss då ;), inte till pyret)
 
Under skötbordet finns tvättlappar, små handdukar och våtservetter.Tänker även att vi ska ha några extra ombyten här och självklart påsar :)!
(Just nu ligger här även lite annat smått och gott så som bröstpump, flaskor mm. Bara för det är så gott om plats)
 
 

Kommentarer :

#1: Johanna

Åh va fint! Härligt med inspiration :) Är det ett överdrag ni har på skötbädden? Var köpte ni det isf?

Svar: Ja det är ett överdrag, köpt på ullared :), har två stycken så det ska bara vara å byta för tvätt för det lär behövas. Tänker även ha plastad frote under överdraget :D
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: SW

Om det inte ingår i hygienartiklar så tipsar för första tiden då man ska rengöra kring navelstumpen :) sen då stumpen fallit bort och man fortsätter att rengöra så är det bra med bomullslappar.

Svar: Tops finns och bomullspads har vi på hylla bredvid :). Hoppas de visar på BB vad som ska göras för navelvård är inte något jag studerat ;)
lillapyret.webblogg.se

skriven
#3: SW

Tipsar ska självklart vara topsar :)

skriven
#4: LindaViola - mamma till två!

Så fint! Önskar vi hade såpass mycket plats också, men vi har ett litet skötbord stående i duschen, haha :).

Gällande navelvården så visar de på BB, vi snodde med oss några långa tops som de hade på BB. Mycket enklare att rengöra med dem, fast sambon har fått sköta det. Haha :).

Svar: Bra för då behöver jag inte oroa mig mer för det :)! Ja det är guld värt att ha så mycket plats i badrummet. Vi bor ju bara i en 2:a så att ha både tvättmaskin och stort skötbord (+ en stor hög hylla) är ju enormt skönt!!! Hehe är det läskigt med navelvård :)?
lillapyret.webblogg.se

skriven
#5: LindaViola - mamma till två!

Mja, lite läskigt tycker jag att det är, för naveln blir ju lös och så är det lite blodigt. Så jag var rädd att jag skulle dra av den. Det är ju inte så att bebisarna ligger stilla när man skall tvätta dem. Höhö. Men sambon skötte det fint och hon tappade naveln ganska snabbt. Tänk på att den kommer lukta apa, men det är inget farligt, den gör det innan den trillar av :).

Svar: Åh fy och jag tror tyvärr att det blir jag som får ta den biten men man vet aldrig, Johan kanske är mer hårdhudad än jag tror =D! Lilla lilla bebis magen :), att den kan ha något så läskigt på sig!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#6: Laura

Hej! Jag är en ny läsare av bloggen (hittade hit för någon vecka sedan) och ville egentligen bara ge mig till känna. :) Jag väntar också mitt första barn (en liten kille) och har precis som du också BF den 24 maj, så för mig är det extra kul att ha hittat din blogg! Det är inte länge kvar för oss nu! :) För mig kommer det dock antagligen att bli planerat kejsarsnitt eftersom den lille inte har vänt sig utan ligger i sätesbjudning, och här i Turkiet där jag bor gör man inga vändningsförsök.. :S

Lycka till med allt och njut av den sista delen av graviditeten! ;)

Svar: Hej :)! Va roligt att vi har samma BF :). Vi tror ju också att vi väntar en pojk men vi har inte tagit reda på det så det är egentligen bara gissningar efter vårt RUL. Spännande att du bor i Turkiet. Skiljer sig mödravården mycket? Skulle gå in och läsa din blogg men den var låst. Om jag får läsa den så får du gärna skicka en kommentar (som jag självklart inte publicerar) med användarnamn och lösen) men förstår om det är en blogg bara för vänner så känn dig verkligen inte tvingad nu :)! Kram
lillapyret.webblogg.se

skriven
#7: Laura

Hej igen!

Eftersom det är mitt första barn och jag har bott här sedan jag var 20 (är 28 år nu) så har jag inte så mycket att jämföra med mer än vad jag har läst på andras bloggar, men visst skiljer sig mödravården otroligt mycket. :P De flesta går privat här (även jag), och då går man på kontroller och ultraljud mycket oftare än i Sverige. Man går inte heller till en barnmorska utan det är en förlossningsläkare som tar hand om alla kontroller och även själva förlossningen.

Jaså, jag visste inte att ni inte visste könet på er bebis, är som sagt en ny läsare. :) Vad spännande, då blir det en överraskning! Får man fråga varför ni tror att det är en kille? Är det en magkänsla eller något mer? :)

Svar: Ska gå in och läsa din blogg nästa gång jag sätter mig vid datorn. Så spännande att läsa om skillnader och dessutom någon som har samma BF :D!
Vi tror det är en kille för vi tyckte det såg så ut på vårt RUL :), men vad vet vi om hur det ska se ut :)!
Tusen tack för förtroendet.
Ska givetvis inte publicera den andra kommentaren.
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :