Hilmers namngivning





När gästerna kom fick de en välkomstdrink och sen fick de gå ut på en liten kort poängpromenad med frågor om Hilmer.




När alla var klara serverade vi lunch som bestod av kallmarinerade fläsk och kycklingfiléer, potatisgratäng, sallad och hembakat bröd. På varje plats fanns en lapp med några frågor som Hilmer frågade alla sina gäster :). Dessa lappar fylldes i av var och en och de kommer jag sedan klistra in i ett album tillsammans med foton från dagen.

Efter maten hade vi en liten "ceremoni".
Vi rättade poängpromenaden och delade ut ett litet pris till vinnaren. Frågorna var ju som sagt om Hilmer och om hans namn så på så sätt fick vi berättat för gästerna vad namnen betyder mm utan att ha något direkt tal.
Min syster som är en av Hilmers två faddrar läste en dikt för honom och sedan läste jag upp de fadderbrev som vi skrivit och gav till faddrarna. 





Till sist så utbringade vi en skål för Hilmer. Gästerna fick bubbel i glas och Hilmer han fick doppa fötterna i det. 

Det blev avslutningen på vår ceremoni och sedan dukade vi upp fikabord med tårtor, cupecakes, cakepops och maränger. 



Allt var hembakat utan tårtorna där vi fuskade lite och köpte färdiga bottnar och färdigt marsipanlock (som tyvärr gick lite sönder). 

Under fikan öppnade vi alla fina presenter som vi fick. Var verkligen hur mycket som helst och vi är så oändligt tacksamma. Den största och finaste presenten som Hilmer/vi fick var dock att så många kunde och ville komma.


Dagen var helt fantastisk och det kommer bli så roligt att få berätta för Hilmer när han blir äldre om hans namngivning och om alla underbara människor som delade den dagen med honom. 

Kommentarer :

#1: sofia

Vilken fin namnceremoni ni verkar ha haft! Vi ska ha en för vår son Lowe snart så jag har väntat på det här inlägget så jag kunde få lite inspiration till vad man kan göra. Vad var det för frågor på lapparna som gästerna fick fylla i? Om du vill dela med dig :-)

Svar: Den blev precis som vi tänkt oss så vi är så nöjda. Jag har inte lapparna här men frågorna var:
Namn:
Hur känner du/ni mig?
Hur skulle du beskriva mig?
Säg en sak jag måste göra någon gång i livet:
Säg en sak jag bör undvika att göra:
Vad tror du jag blir när jag blir stor?
Ge mig ditt bästa tips:

Hoppas ni får en superlyckad dag!!!!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: Camilla

Ååh såg supermysigt ut! ☺️ Vart har du köpt de små nappflaskorna som du dukat med? kram

Svar: De är köpte på eBay :)! Kram
lillapyret.webblogg.se

skriven
#3: Sofie

Oj va fint och välordnat ni har gjort det! :)

Svar: Tack :)! Var lite svårt eftersom vi aldrig varit på namngivning innan men vi blev nöjda till slut :)
lillapyret.webblogg.se

skriven
#4: Miriam

Så roligt och mysigt det ser ut som ni haft!! :)

Svar: Är så nöjda med dagen :)!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#5: Therese

Så himla fint alltihopa :)

Svar: Tack!!!!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#6: Anna

Såå himla fint!! Jättefint dukat och fikabordet ser fantastiskt ut =) Skulle du vilja dela med dej av receptet på cakepopsen? I november ska vi ha dop för vår lille kille! Är det godis i nappflaskorna?

Svar: Tack :). Ska absolut försöka få till ett inlägg med recept mm. Ja det är små mini mashmellows i flaskorna :)! Barnen älskade dem.
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :