Tankar inför förlossningen

Jag har under hela graviditeten sett fram emot förlossningen. Nu ju närmre jag kommer den ju mer nervös blir jag. Den är så nära nu och snart ska jag få uppleva den största smärta jag någonsin känt men även den största lycka jag någonsin kommer känna. 

Jag hoppas att jag kommer få oanade krafter och att jag kommer klara av förlossningen utan att bryta totalt samman men jag är lite orolig för att rädslan och smärtan ska sätta klorna i mig och jag totalt kommer tappa fattningen. 

Jag har hela tiden haft inställningen att min kropp är gjord för att föda barn och smärtan jag kommer känna är tillfällig. Om jag bara kan komma ihåg det så tre jag att det kommer gå bra. Tillsammans med Johan kommer jag klara av detta. Jag måste tro på mig själv och min kropp helt enkelt. 


Kommentarer :

#1: Marie

Jag kommer försöka tänka som så att "en värk som aldrig kommer igen och en värk närmare bebisen" Det hjälper mig att fokusera på målet och jag tror det komner hjälpa mig i min förlossning.

Sen är det en smärta med belöning och jag har väntat i nio månader på min belöning så att ha ont en dag av 280 känns överkomligt. Du kommer klara det galant!

Svar: Jag har också en plan nu innan men här hört så många som helt tappat fattningen och kontrollen utav smärtan så vill även ha det i åtanke och bara beredd på att det kan hända :)! Åh va jag längtar nu!!
Tack för peppningen!!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: Sandra - mamma till Lykke

Kroppen är fantastisk ! :)

Svar: Ja jag tror också det :), men det är så svårt att förbered sig när man inte har en aning om vad som väntar. Spännande!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#3: Maria

Tänk på att kvinnor har fått barn iallatider, det är först de senaste åren som vi har haft möjlighet till den avancerade sjukvård som vi har. För bara hundraår sedan föddes de flesta hemma och det gick oftast bra. Jag tror vi har större krafter än vi anar och jag är säker på knytet snart tittar ut.
Varenda dag tänker jag nu för egen del, blir det idag. Jag försöker vila mycket på dagen för att förbereda mig. Sover ju så dåligt på nätterna. Det är verkligen spännande nu. Kram

Svar: Ja jag försöker tänka så men kan inte låta bli att bli lite rädd ibland :)! Ja nu tror jag snart att det kommer komma en liten bebis hos dig. Jag brukar tänka tvärtom, när jag vaknar tänker jag "nehe inget ont idag heller" :)!
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :