Pyrets hicka

Bebisar i magen brukar hicka och lilla pyret är då inget undantag. Lilla liten hickar 3-4 gånger om dagen och man känner det enormt tydligt både från in och utsidan av magen. Ibland kan det bli lite jobbigt. Det är inte mycket som jag tycker är jobbigt med att vara gravid men när stackaren får hicka så kan jag bli smått tokig. Det känns som muskelryckningar och jag vill bara få det att sluta. Att jag känner så ger mig enoooormt dåligt samvete för när jag tänker på det är det väldigt gulligt. Det är vår lilla bebis som rycker där inne och hur kan jag tycka att det är jobbigt? Jag älskar ju alla andra rörelser varför kan jag inte bara njuta av pyrets hicka?
 
 
Jag får helt enkelt försöka bearbeta mig själv lite och försöka att varje gång jag känner det där rytmiska ryckningarna tänka på att det är vår lilla bebis och föreställa mig hur lilla liten ser ut där inne där den ligger och hickar =)
 

 
Tack för alla gissningar i tävlingen. Det verkar som att de flesta av er tror på att jag ska gå över tiden och de flesta av er tror dessutom att det blir en ganska liten bebis =). Ska bli väldigt spännande att se vem som kommer närmast. Har ni inte gissat ännu så kan ni göra det här om ni vill.

Kommentarer :

#1: Johanna

Haha! Precis när jag hade läst klart detta inlägget började det hickas här i magen. Håller med dig om att det är lite störande. Vet inte riktigt vf men det är väl att man inte alls är med och att ryckningarna är så snabba! Gillar heller inte att bli sparkad på revbenen..allt annat är dock bara mysigt! ;)

Svar: Ja något är det ju men jag får så dåligt samvete som tycker att det är jobbigt =(, stackars lilla liten =D. Jag har faktiskt int eblivit sparkad på revbenen ännu och hoppas jag slipper. Min stackars mamma fick min fot MELLAN revbenen och fick putta ut den så glad om pyret inte brås på sin mor!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: Madde

Jag tror att det kommer en bebis 29 maj kl 11:30 och hen väger 3100 g och är 49 cm lång :)

Svar: Hahaha ännu en som gissar på 29 maj, det datum som Johan sagt att vi inte ska få barn på :D
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :