En vecka till BF

Jag kan inte greppa att förlossningen kan vara vilken dag som helst. Jag själv är så inställd på att gå över tiden så ibland blir jag lite rädd när jag inser att pyret faktiskt kan vara redo för världen och vilja komma ut innan. Är jag verkligen redo? Jag känner mig redo att möta lilla liten och längtar efter att få pussa på vårt barn men är jag redo för en förlossning? 
Ju närmre BF vi kommit ju mer osäker har jag känt mig. Jag ser fram emot det men samtidigt har jag börjat bli lite fundersam och orolig.

Hur kommer jag kunna hantera smärtan här hemma?
Jag vill verkligen inte skickas hem igen när vi åkt in, speciellt inte inte om vi behöver föda på Näl som ligger 1h bort. Mycket kan ju hända på 2h så jag hoppas verkligen att jag inte åker in för tidigt, men samtidigt inte för sent.
Hur kommer jag agera på förlossningen?
Kommer jag bli rädd och bete mig okontrollerat?

Ja jag har då ingen aning, jag hoppas bara på att allt ska gå bra och att pyret ska må bra efteråt. 

Även om jag är orolig så tror jag på alla kvinnors förmåga att föda barn så därför bör ju även jag klara av det. Hur som helst. Idag tror jag inte att det är någon bebis på G så idag ska jag bara njuta av härligt väder! 

Kommentarer :

#1: SW

Det var nästan lite komiskt då vår första föddes. Kvällen innan vattnet gick så låg mannen och jag i sängen och skulle börja sova och pratade om att det skulle vara riktigt passligt om han kommer om en vecka. Vi höll nämligen på att renovera ett rum som skulle bli bebisens då ännu. Ja men tji fick vi, 1,5h senare gick vattnet ;) bb väskan var inte ens packad då ännu, och han föddes vecka 38+6. Så, man vet aldrig :)Hade inte haft sammandragningar som skulle indikerat att det var på gång innan heller.

Lycka till sedan när det är dags, kommer att gå så bra så! :) här är det ännu 6 veckor kvar till bf...

Svar: Nej det kan ju säga pang men det känns inte som att det är de minsta på gång :). Men det är ju iaf inte långt kvar oavsett :). Tänker du att du kommer föda tidigare denna gång än förra? De säger ju att det är vanligt att man gör det väl :)?
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: Emelie

Det kommer gå hur bra som helst! Ingen ide att oroa sig jättemycket innan för då har man förhoppningsvis gjort det i onödan. Men såklart att man funderar. Det finns kunnig personal på plats och är van med personer som både får panik eller är lugna. Ingen förlossning är den andra lik. Man behöver inte vara så "duktig" att man är lugn och inte skriker eller låter bli bedövning. Så tänker jag i alla fall. Varenda värk tar dig ett steg närmare pyret, tyngdkraften hjälper dig och glöm inte att andas. Det är tre råd jag hoppas jag kommer att tänka på när jag ligger där 😀

Svar: Ja jag tror de ger sig när den dagen väl är här men det känns så konstigt att det är när som helst :)! Jag vill slippa bedövning men inte alls av anledning att jag vill vara duktig utan att jag är rädd för den :). Det är väl kanske därför jag känner en viss oro för smärtan för jag vet att jag kommer kämpa in i det sista utan bedövning. Men det kommer gå bra, oavsett hur det blir :).
lillapyret.webblogg.se

skriven
#3: SW

Min man är bergssäker på att babyn kommer att komma ganska tidigt, själv försöker jag hålla den inställningen att det bra kan vara 8 veckor kvar ännu. Min syster gifter sig då jag är i v 39+0, men efter det är det fritt fram :) gärna dagen efter ;) börjar vara tungt nu med stor mage och en busig 1 år och 4 mån gammal pojke, inte många lugna stunder direkt :)

Enligt min BM har det ingen skillnad på att pojken vår kom tidigare, inte heller någon skillnad att det tog 5 h med honom. Den här babyn kan komma i v42+0 och ta 24h på sig att komma ut. Men hoppas förståss i smyg att det ska vara någotsånär liknande förlossning som med pojken :)

Svar: Roligt ändå att man kommer få en lika stor överraskning även andra gången :)!! Blir spännande att höra sen hur det blev.
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :