En riktigt dålig dag

Det hela började egentligen igår kväll då jag fick smärta som kom och gick, det satt nere i ljumsken och magen. Det gick över efter ett tag men drog igång en oro hos mig. Den oron bidrog nog till århundradets värsta mardröm. Drömde att vi kom in till sjukhuset och de sa till oss att pyret inte kunde födas ut och skulle dö. Jag kände sparkar och bad på mina bara knän att de bara skulle plocka ut lilla liten men de vägrade och tillslut försvann rörelserna och pyret hade dött. Jag vaknade så himla ledsen även om det var en lättnad att det bara var en dröm så var spåren väldigt djupa. Bara av att skriva om den drömmen får mig att gråta.
Det blev inte bättre av att jag var helt öm i magen och att pyret inte rörde sig alls som den brukar. Då och då kände jag hur den rörde sig lite men det kom inte riktigt igång. Jag ringde MVC och frågade om smärtan och ömheten och de tyckte det lät helt normalt vilket var väldigt skönt att höra.

Grät i flera omgångar under dagen och kände mig riktigt nedstämd. Under kvällen så var vi nära att ringa till förlossningen pga att rörelserna var så annorlunda men jag bad Johan försöka få liv i pyret och jajamen, pappas magiska hand fick igång lilla liten och jag började gråta glädje tårar. Den känslan var helt fantastisk! 

Nu ligger jag och njuter av rörelserna. Tänk att det kan gå så mycket upp och ner i humöret. Jag hoppas att dagen imorgon blir en bra dag. Det skulle vara skönt då denna dagen tagit enorm på mitt psyke. Jag märker tydligt att vi närmar oss slutet på mina böljande känslor. Det är inga direkta humörsvägningar men det är starka känslor som böljar i mig.

Nu ska jag försöka få sovit lite för sömnen var inte så bra inatt! 

Kommentarer :

#1: Anna

Hoppas att du har haft en bättre natt i natt! Låter som en jätte hemsk dröm!!! När jag läste om den nu så la jag till detaljer i mitt huvud om hur det såg ut där och urs! Jag är glad att jag inte var där, får kalla kårar efter ryggraden ju :(

Som sagt, hoppas att natten varit bättre och att pyret rör sig mer idag så att h*n inte oroar sin kära moder i onödan <3

Svar: Ja den drömmen vill jag inte vara med om igen, den var tusen gånger värre än alla de gånger man har drömt att man blivit jagad men inte kunnat springa tillsammans.
Idag är jag på bättre humör och pyret har allt gjort sig tillkänna lite mer idag. Så det känns som att ajgs ka kunna vara lite mer harmonisk =)!
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :