Shopping på Ullared (bilder och priser)

Igår var jag och min syster på Ullared för att köpa mycket av de sista sakerna till pyret och vi hittade nästan allt som jag skulle ha. Nu har vi bara spjälsängskydd, madrass, täcke och kudde kvar som vi behöver annars är vi matrielt redo för pyrets ankomst =)! Hade kunnat köpa ännu mer saker men försökte hålla mig i skinnet lite och jag tyckte ändå jag lyckades bra. Slutsumman blev lite över 4000:- på saker för pyret och sedann ca 2700:- för saker till oss.
 
Här är allt jag köpte till pyret igår. Det enda som inte kom med på bild är en pedalhink =).
Har skrivit vad allt kostar men valt att avrunda uppåt.
 
Laban overall 90:-
Laban fleeceoverall 169:-
Sovpåsar 60:-/st
Dregglisar 17:-/st (dumbo 30:-)
Vita kortärmade bodys 30:-/st
Body med giraffhuvud 40:-
Pyjamas 50:-/st
2-pack tunna strumpor 15:-/st
Tjocka strumpor 13:-
Vit byxa 30:-
Jeans70:-
Svart byxa 30:-
 
Babygym 399:-
Filt med djur 80:-
Grön filt med får 40:-
Lakan 30:-/st
Handdocka groda 20:-
Snutte zebra 60:-
Barnvagnshänge zebra 40:-
Plastad frotte 80x140 70:-/st
Plastad frotte 50x70 30:-
Baby on board kanin 40:-
Sängmobil 199:-
Nalle puh bäddset 120:-
Bäddset med ugglor 99:-
Babyvakt 299:-
Mitt första år bok nalle puh 80:-
Snuttefilt nallepuh 40:-
 
Badcape 50:-/st
Badbalja 80:-
Badstol 40:-
Ställning till badbalja 179:-
Svart skötbädd 169:-
Skötbäddsöverdrag 30:-/st
Tvättlappar 20:-/st
Amningskupor 35:-/st
Termometer 50:-
Natusan baby 25:-
Badolja 17:-
Flaskställ 30:-
Flaskborste 17:-
Nagelvårdsset 15:-
Borste 20:-
Badtermometer 17:-
Topps baby 10:-/st
 
Åkpåse 229:-
Skötväska 149:-
Hjulskydd 30:-/st
 
 
 

Kommentarer :

#1: Johanna

Oj vad mkt grejer! Jag har inte tänkt köpa varken overall el åkpåse...det är ju sommar, tänker att kläder o filtar funkar fint.. Tänker jag helt fel?

Svar: Åkpåsen är ju till hösten och fleeceoverallen är i storlek 62-68 så även den till hösten =)! Då man tjänar oerhörtmycket på att köpa åkpåse på ullared så kändes det dumt att vänta bara för att vi inte behöver den precis nu, det är så vi tänk men som du säger vi kommer inte använda den i sommar =)! Tror inte babygymmet är aktuellt med en gång heller men som sagt lika bra då ett babygym i butik kostar över 500 och tom upp emot 700 =)
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: Linda

Köpte en hel del lika saker när jag var i feb :) tänkte bara fråga om du kunde kolla om det står på den plastade frottén om den andas?
Jag har slängt förpackningen...

Svar: Det står på att den har andasfunktion iaf =)!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#3: Linda

Tack :) kanske alla andas nuförtiden?
Smart att köpa åkpåse.. Köpte massor men man tjänade ju på det :)

Svar: Oj, vet faktiskt inte alls hur det är med sånt. Är ju nybörjare på allt med baby =)!Ja vi kommer ju som sagt att behöva en så småningom ändå och både min syster och vän som köpt sina där har varit väldigt nöjda.
Tjänade ju in resan på bara köpet av babygym ;) så nog tjänar man på att shoppa på sig. Urgoa pyjamasar för 50:-, helt galet när man ger det dubbla i affärer här hemma.
lillapyret.webblogg.se

skriven
#4: Johanna

Jaha, då fattar jag ;) har ju bara 45 min till gekås så jag kan åka dit ofta om jag skullevilja :P

Svar: Vi har lite längre :), iofs bara 12 mil men blir bara 1-2 turer om året och är tveksam till om vi tar oss dit i höst :)!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#5: Maria

Vad kul att du lade ut bilder vad du köpte i Ullared, jag ska dit nästa vecka och handla. Jag ska kolla igenom lite innan dess vad vi behöver.

Svar: Ja jag har själv tyckt det varit så bra att sett vad andra köpt och även veta vad allt kostar så tyckte det va en lite rolig grej. Ångrar att jag inte köpte mer saker men å andra sidan så kan man inte ruinera sig själv :)
lillapyret.webblogg.se

skriven
#6: Linda

Jag googlade på typ "bebisshopping i Ullared/gekås" o kikade lite :) o så hade jag med en kompis som har 2 barn som hjälpte till så fick en bra bas känns det som :)

Svar: Ja det är inte dumt att ha med någon som kan tipsa :)! Hade med min syster sim kunde säga vad hon tyckte osv :)!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#7: Hanna

Hej!
Vilket härligt inlägg! Massa fina grejer. Jag ska till Ullared vid påsk och längtar som bara den. Vi har BF 5 juni så nu börjar det bli dags att köpa lite grejer..
Jag funderar på påslakanen som du köpt, vilket mått är det på dem? Har upptäckt att det finns två varianter så tänkte om du kan kolla vilket mått som Ullared säljer. Tack!

Svar: De jag köpt är till spjälsäng 80x135 och 80x130 men fanns även till barnvagn och vagga. Åh du har något roligt framför dig. Helt underbart att shoppa till bebis ju :)!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#8: Miriam

oj vad mycket roligt!! Vill åka dit nu genast! Men det får nog vänta till sommaren, har ju ett tag kvar ;)Ullared är ju så bra på det sättet, billigt och i stort sett allt finns på samma ställe :)

Svar: Ja och avvakta att köpa för mycket innan :)! Pyjamasarna tex är urgoa där :)!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#9: Alexandra

Vilken bra grej att lägga ut bilder och pris, ett stort + till dig! Du skrev hjulskydd 30kr/st, menar du att det är 30kr för ett hjul?

Svar: Ja även om det inte alltid finns samma sortiment så e det roligt att veta ungefär vad som finns tycker jag :)! Nej hjulskydden är 4-pack, det borde jag ju skrivit såklart :)
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :