Efterkontrol på MVC

Idag var vi på MVC för sista gången för denna graviditet och det var dags för efterkontroll.
Var ett väldigt bra besök där vi fick prata igenom både graviditet, förlossning och tiden efter med vår barnmorska.
Tänkte jag kan skriva om mina tankar och känslor om de tre delarna i ett eget inlägg senare.
Vi fick information om alternativa privitivmedel och jag bestämde mig för en spiral där 90% av användarna slipper blödning helt vilket skulle vara väldigt skönt. Blir till att boka tid till hösten.
Hon gjorde även en undersökning och såg så att mina bsitningar hade läkt som de skulle och allt såg bra ut och jag fick klartecken att bada.
Nu ska jag nog ändå vara lite försiktig med tanke på risken för mjölkstockning men skönt att veta att det är okej.
 
Kändes lite sorgligt att säga hejdå till Hanna men samtidigt så var det skönt att gå därifrån med vår lilla kille i famnen och känna att trots den graviditet som vi hade så gick allt bra till slut.

Kommentarer :

#1: Emelie

Vad heter den spiralen? Jag fick information om två olika hormonspiraler...
Har du helt slutat blöda? Det har inte jag...

Svar: Den heter Mirena. Jag har helt slutat blöda och hoppas att amningen ska hålla det borta nu ett tag tills spiralen är insatt :), skulle vara skönt.
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :