Amningsappar

Vet inte om det är fler än jag som är lite snurriga när det kommer till amning. "När fick han mat sist?" eller "Från vilket bröst åt han?" Var ganska vanliga frågor här hemma :). 
Fick tipset om en app som hjälper till att hålla koll på det för mig så nu slipper jag fundera så mycket 😄. 
Den kostar 7:- men det är den verkligen värd. 


Högst upp ser man hur lång tid det är sedan senaste amningen. Perfekt för mig eftersom det inte får gå mer än 4h. 
Sen står det tydligt vilket bröst jag ammade sist. 
När man börjar amma eller mata så klickar man bara i väster, höger eller flaska. 

Kommentarer :

#1: Maja

Jag har en app som heter baby connect. Kostade 38kr men klart värt! Lägger in amning med en timer blöja sömn vikt o längd. Det mesta helt enkelt. Sen kan man se sömn amning och blöjbyten som ett schema så som du skrev härromdan. Rekommenderar den!! :) min kille kom den 28/5 19 dagar tidigt.

Svar: Haha litade blint på dig och köpte den med en gång 😂!! Tack för tipset!!!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#2: Emelie

Så du ammar också ett bröst åt gången. Tror jag också ska slå till på den appen då minnet är bra men kort 😊

Svar: Jajjamen, bara ibland på kvällen jag ammar bägge :)!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#3: Johanna

Använder också denna! Det enda negativa är att man inte kan ändra om man klickar fel..händer ibland på natten när jag är lite snurrig ;)

Svar: Du kan ju radera :).
lillapyret.webblogg.se

skriven
#4: Johanna

Va kan man? Lär mig! ;)

Svar: Man drar tiden åt vänster och trycket på radera :). Iaf på iPhone :)!
lillapyret.webblogg.se

skriven
#5: Sanna

Jag använder denna :)
https://itunes.apple.com/se/app/ammat/id944843337?l=en&mt=8

Svar: Ska kolla länken snart :), fungerade inte inifrån appen så hoppas att den fungerar från kommentarsfältet :)
Jennie

skriven

Kommentera inlägget här :