Bred, bredare, Jennie

Jag är ganska bred i normala fall. Det är nog inget andra tänker på eftersom jag är lång med jag har både höfter och axlar som är breda. Jag kan inte göra något åt det, för tro mig, jag har verkligen försökt men även då jag var underviktig så hade jag breda höfter. Konstigt va? Att man inte kan banta bort sitt skelett ;)!
 
Hur som helst så känner jag mig enormt mycket bredare nu när jag är gravid. Väldigt jobbigt för mig och jag känner mig fet och ful. Johan frågade om jag mätt mig innan jag blev gravid men tyvärr gjorde jag inte det, dock vågade jag idag prova mina jeans som jag hade innan. Jag hade räknat med att inte få upp dem över rumpan för så stor trodde jag att jag blivit men det var inga problem att få upp den, fick tom knäppt dem men det var allt annat än bekvämt för jag har höga jeans som sitter över magen. 
 
Jag har blivit bredare men de 10 cm jag trodde satt över höfterna existerar åtminstone inte :)
 
Nu gäller det bara att fortsätta försöka acceptera att min kropp förändras. Jag kan inte göra något åt det utan det är naturens sätt att förbereda mig på att föda barn. Jag VET ju detta men ändå så känns det jobbigt att se på hur kroppen ändrar sig och blir större. 

Kommentarer :

#1: Anna

Tycker också att det är synd att man inte kan banta bort benstommen ;) Hihi.. Mamma har förresten alltid sagt att det är bra med bredare höfter för då är det tydligen lättare att föda barn, hoppas de stämmer nu :P

Svar: Vad jag önskar att din mamma har rätt nu Anna :)!!!!!
lillapyret.webblogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :