MVC besök 2

Har precis kommit hem från vårt andra besök med barnmorskan. Egentligen skulle det varit i v10 men pga hur allt blev för oss så blev det lite senare.
Datasystemet var tyvärr ur funktion så vi fick inte svar på proverna som vi skulle fått utan hon ska ringa mig när det kommit igång.
Fick information om järntabletter och om influensavaccination. Om järnvärderna ser bra ut ska jag inte börja äta järntabletter förrän efter RUL, även vaccinationen ska göras efter så det är ett tag kvar.
Vi pratade lite om graviditeten som varit ganska omtumlande och vi pratade om besöken på gynakuten och deras bemötande mm.

Jag passade på att fråga hur det är med spruta för mig vid ev missfall. Jag har nämligen en negativ blodgrupp så då ska man ta en spruta vid mf efter v14. Eftersom vi har den historia som vi har så kändes det viktigt att veta vart jag ska vända mig ifall det skulle inträffa.Hon skulle kolla upp detta och återkomma senare, som sagt, datasystemet fungerade inte och då är man ju ganska begränsad.
 
Vi kommer få nästa besök redan v20 pga allt som varit för barnmorskan tyckte det var lite väl långt till v25. Känns oerhört skönt för hon verkar förstå oss utan att vi behöver säga så mycket.
Nästa gång vi kommer dit så kommer jag antagligen ha en liten kula på magen :).
 
 

Kommentera inlägget här :